13. 07. 2022.

Najveći projekt informatizacije u povijesti Opće bolnice Zadar ujedno nam je i jedan od najdražih timskih projekata

U okviru informatizacije zdravstvenih ustanova u Republici Hrvatskoj i OB Zadar je pokrenula projekt implementacije novog bolničkog informacijskog sustava. Za isporuku, implementaciju i održavanje sustava koji će pomoći upravljanju medicinskim, administrativnim i financijskim aspektima bolnice odabrana je IN2 grupa.

Razvojem zdravstvene djelatnosti, uvođenje novih tehnologija u procese liječenja i dijagnostike i sve većom pojavom vanjskih servisa s kojima se mora ostvariti interoperabilnost bolničkih informacijskih sustava, OB Zadar donijela je odluku o izmjeni kompletnog informacijskog sustava bolnice. Na našu veliku radost i ponos, stručan tim IN2 grupe podrška je tom najvećem projektu informatizacije u povijesti Opće bolnice Zadar.


Radi se o kompleksnom višemjesečnom projektu pokrenutom tijekom listopada 2021. U proteklom razdoblju prije puštanja sustava u rad, odrađena je kompletna priprema koja je uključivala detaljnu snimku stanja trenutnih bolničkih poslovnih procesa, prenošenje podataka iz starog u novi sustav, edukacije zaposlenika po pojedinim specijalističkim područjima i sve potrebne integracije s vanjskim sustavima.

„Promjena BIS-a za bilo koju bolnicu je uvijek izazov. Postojeći BIS sustav, kojeg je ustanova u prošlosti sama razvila te više nije bila u mogućnosti nastaviti održavati, imao je neke dobro razvijene module koji su u pravom smjeru gurali razvoj proizvoda, ali i neke kojima definitivno nije bilo mjesto u bolničkom informacijskom sustavu. Kada uz to dodamo pokrivanje potrebe za visokom razinom automatizacije što bolničkih, što laboratorijskih procesa radi veće učinkovitosti i sigurnosti,  IN2 tim je pred sobom imao zadatak uključiti maksimalnu dozu kreativnosti i prilagodbe procesima. Uvijek gledamo da naš IN2 BIS bude od pomoći svim bolnicama, zdravstvenom osoblju koji ga koristi  te na naravno i krajnjim korisnicima - pacijentima - radi čije dobrobiti se sve skupa i radi.“, komentirao je voditelj projekta Eugen Hren iz Sektora zdravstva i javne uprave IN2 grupe.

Kompleksnost sustava dokazuje i činjenica da se u bolnici tijekom implementacije nalazilo oko pedeset implementatora i isto toliko implementatora sa vezom na daljinu, te da je edukaciju za rad u novom sustavu prošlo preko 900 djelatnika.

  „Zahvalan sam i ponosan na sve članove tima koji su se bezrezervno uključili i pridonosili ovoj implementaciji što je u konačnici rezultiralo kvalitetnom isporukom i brzom stabilizacijom. Drago mi je što smo kao tržišni i tehnološki lider implementirali sustav koji će našim korisnicima pomoći u optimizaciji procesa, povećanju produktivnosti te digitalizaciji njihova poslovanja pri čemu sam najzahvalniji našem inner core timu (Lari, Dorotei, Tamari, Matei, Tomislavu, Frani…) bez kojeg ovako nešto ne bi bilo moguće realizirati.“

Eugen Hren, voditelj projekta, Sektor zdravstva i javne uprave IN2 grupe



OB Zadar je implementacijom integriranog bolničkog informacijskog sustava dobila veliku pomoć u upravljanju medicinskim, administrativnim i financijskim aspektima bolnice. Korištenje sustava dovodi do automatizacije bolničkih procesa, a medicinski podaci iz različitih bolničkih izvora povezali su se u jedinstvenu bazu podataka. Kako je postojala i velika potreba za automatizacijom procesa u laboratoriju, na BIS se integrirao i IN2 laboratorijski informacijski sustav (LIS). Time se povećala učinkovitost laboratorijskih procesa, ubrzala obrada i doseg podataka, ali i njihova zaštita i sistemska sigurnost.

„Svaki projekt dolazi sa svojim izazovima, pa ni ovaj nije bio ništa drugačiji. Najveći je bio to što smo uvodili BIS u bolnicu koja je imala custom proizvod/in house developere i navikli su na drugačiji protokol kod razvoja programa. Unatoč tome, uspjeli smo pokriti sve potrebne procese kako im se način rada ne bi previše mijenjao.

Raditi na projektu je kao i uvijek bilo uzbudljivo, nepredvidivo i zahtjevno, ali gledajući unazad vidim da smo posao odradili najbolje što smo mogli. Velik utjecaj na implementaciju naravno ima tim koji na istoj radi. Core team na ovom projektu je bio mix dobro uhodanih i novih zaposlenika, ljudi koji rade zajedno već godinama i nekih koji prvi put surađuju na jednoj velikoj implementaciji. Glavni razlog uspješnosti ove implementacije bio je baš taj tim. Svaki član na drugi način pridonosi situaciji, nudi drugačiju perspektivu na problem, pogled iz druge domene. Kada imaš tako raznolik tim, ne postoji problem koji se ne može riješiti.

Korisnici s druge strane su bili suradljivi i dobro su prihvatili promjenu što nam je uvelike olakšalo rad.

Ovaj projekt i meni osobno puno znači. U ulozi zamjenika voditelja prošla sam kroz puno novih situacija, izvukla tips&tricks za buduće projekte, svaki dan učila kako još bolje funkcionirati pod pritiskom, s različitim profilima korisnika, te nuditi brza i jednostavna rješenja za složene probleme.“

Lara Pavalić, konzultant, Sektor zdravstva i javne uprave IN2 grupe


Ovakvi kompleksni projekti standardno uključuju suradnju s internim timom korisnika i nekolicinom vanjskih suradnika gdje svi uključeni značajno doprinose i simultano rade na ispunjenju zajedničkog cilja – isporuci rješenja koje će u najvećoj mogućoj mjeri odgovarati potrebama korisnika i ispuniti osnovnu svrhu: osigurati najbolju moguću podršku liječenju i njezi pacijenata te radu medicinskog osoblja, administracije i menadžmenta.

„Već duži niz godina radim kao vanjski suradnik IN2 grupe prilikom implementacija BIS-a u bolnice širom Hrvatske. Kako radim u javnom sektoru odnosno u državnoj bolnici, iskustvo u radu s IN2 grupom vrlo mi je dragocjeno jer sam upoznala organizacijsku kulturu tvrtke koja je već tridesetak godina na otvorenom tržištu.

Atmosfera na implementacijama sasvim je drugačija od one u mojoj uobičajenoj radnoj okolini. Poticajno okruženje, prijateljski međuljudski odnosi kako među kolegama iz IN2 grupe, tako i njih prema nama „vanjskim“ suradnicima. Daju nam osjećaj da smo dio tima. Nema tu kompeticije, trzavica, sve se svodi na to da imamo jedan zajednički cilj, a to je u što većoj mjeri udovoljiti zahtjevima krajnjih korisnika i što bolje prilagoditi BIS njihovim radnim procesima. Sve ostalo je u drugom planu. Mislim da kolegijalan odnos između djelatnika, organizacijska kultura, ugodna i opuštena radna atmosfera itekako podižu kvalitetu rada i zadovoljstvo djelatnika, a to se reflektira na odnos djelatnika prema krajnjim korisnicima, što je dobitna kombinacija za obje strane. U svakom slučaju, bez obzira na obim posla, meni implementacije dođu kao odmor za dušu.

U tom tonu prošla je i posljednja implementacija BIS-a u Opću bolnicu Zadar. Mislim da se niti na jednoj implementaciji do sada nismo toliko zbližili međusobno, ali i s korisnicima, te da nas niti jedna informatička služba iz bolnica u kojima se implementirao BIS nije tako srdačno prihvatila. Svaka pohvala Voditelju Informatičke službe u Općoj bolnici Zadar, koji je s nama proveo skoro cijelo vrijeme, dežurao je s nama, učio funkcionalnosti BIS-a, što nije karakteristično za voditelje odjela informatike u svim bolnicama. Djelatnici bolnice su nas zaista objeručke prihvatili, sve je prošlo u prijateljskom tonu, tako da smo im nastojali složiti što god je bilo moguće u BIS-u i ništa nam nije bilo teško. Moram naravno pohvaliti i tete kuharice na savršenoj kuhinji, koja nam je uljepšala cijeli boravak ali i uskršnje blagdane, koje smo proveli daleko od doma, a ipak sa domaćim obrokom na tanjuru 😊.

Implementacija u Općoj bolnici Zadar mi je svakako bila jedna od najdražih implementacija BIS-a na kojima sam dosad sudjelovala, produbila sam neka stara prijateljstva među kolegama, stekla nova među kolegama i korisnicima i zaista teška srca sam napustila Zadar.“

Željka Pavalić, vanjski suradnik/konzultant

Sa svim navedenim se slažu i ostali članovi našeg tima koji su jednoglasno zaključili da je, usprkos kompleksnosti i zahtjevnosti projekta, zadovoljstvo bilo raditi na ovom projektu u kojem je posebno do izražaja došlo međusobno pomaganje, zalaganje i doprinos svakog pojedinog člana.  


Our websites use cookies to give you the best user experience possible. Please read our Privacy policy for more details. By browsing the website you agree to the Terms of use.