17. 03. 2023.

Trendovi i izazovi digitalne transformacije u industriji osiguranja – ključ je u integraciji eko-sustava!

Kada govorimo o globalnim trendovima u IT svijetu osiguranja to su svakako automatizacija osiguravateljskih procesa, integracija, digitalna transformacija i Big data (veliki podatci).

Razgovarali smo s Vedranom Krevatinom, izvršnim direktorom poslovne jedinice Osiguranja u IN2 grupi o trendovima i izazovima u industriji osiguranja kada su u pitanju IT rješenja. Saznajte nove trendove i izazove s kojima se bore osiguravajuća društva, što danas žele njihovi korisnici, zašto je važno da u IT kompanijama rade ljudi koji suštinski razumiju business osiguranja te kako izgleda digitalna transformacija u industriji osiguranja koja zaista pojednostavljuje proces poslovanja.

Članak u cijelosti prenesen s www.poslovni.hr

Kada govorimo o globalnim trendovima u IT svijetu osiguranja to su svakako automatizacija osiguravateljskih procesa, integracija, digitalna transformacija i Big data (veliki podatci).

“Automatizacija osiguravateljskih procesa postaje sve popularnija, tvrtke počinju koristiti sofisticiranu robotsku automatizaciju procesa (RPA) i tehnologije umjetne inteligencije (AI) kako bi usmjerile i pojednostavile svoje procese. Ova napredna tehnologija omogućuje osiguravajućim društvima brzu i točnu automatizaciju svakodnevnih zadataka, oslobađajući tako više vremena njihovim zaposlenicima da se usredotoče na složenije zadatke. Osim toga, AI i RPA mogu se koristiti za dobivanje boljeg uvida u podatke o korisnicima kako bi se osigurateljima pomoglo u pružanju boljih usluga i razvoju inovativnijih proizvoda”, naglašava Krevatin iz IN2 grupe.

Vodeći trend u svijetu osiguranja je integracija eko-sustava te fokusirana i standardizirana rješenja. Što to znači u praksi? Primjerice, ako govorimo o osiguranju automobila, imamo s jedne strane stručnjake koji razvijaju digitalna rješenja, zatim ljude na terenu koji prodaju osiguranja ili rješavaju probleme poput vučne službe te različite aplikacije koje mogu pratiti vožnju i ponašanje korisnika osiguranja u prometu i na temelju toga ponuditi personaliziranu policu osiguranja. Iz svega navedenog jasno je vidljivo kako postoji puno karika u lancu, a sve su jednako važne i čine jedan veliki eko-sustav za koji je potrebno da je integriran kako bi se sve moglo odvijati digitalno.

“Big data” podaci prisutni su u sektoru osiguranja zbog svog ogromnog potencijala, osiguravatelji ih prikupljaju, no još ih ne koriste na svim razinama koliko bi mogli. Primjerice, ideja je u budućnosti koristiti “Big data” za dobivanje vrijednih uvida u ponašanje korisnika, s ciljem poboljšanja korisničke usluge i potencijalnog smanjenja rizika.

Digitalna transformacija je sadašnjost. Organizacije prepoznaju važnost modernizacije svojih procesa i sustava kako bi pružile bolje korisničko iskustvo i povećale operativnu učinkovitost. Uz usvajanje digitalne transformacije, osiguravatelji su u mogućnosti pružiti personaliziranije usluge svojim klijentima, poboljšati korisničko iskustvo i smanjiti troškove povezane s naslijeđenim sustavima. Korištenjem novih tehnologija kao što su umjetna inteligencija, prediktivna analitika i računalstvo u oblaku, osiguravatelji mogu automatizirati ručne procese kako bi povećali učinkovitost cjelokupnog poslovanja.

Kada govorimo o digitalnoj transformaciji u sektoru osiguranja, javljaju se izazovi sa strane tehnologije, poslovanja, očekivanja osiguravajućih kuća, menadžmenta, administratora i korisnika.

Posao agenta u osiguravajućoj kući zahtjeva upravljanje s velikim brojem podataka iz različitih izvora i vrlo je važno da onaj tko osmišljava IT rješenje za osiguravajuće društvo istinski razumije način na koji posao u industriji osiguranja funkcionira te koliko je potrebna brzina promijene i pronalaženja određenih podataka.

“Generalni problem je kako povezati u jednom sustavu sve informacije koje su potrebne za svakodnevni rad i zadovoljiti očekivanja korisnika. Korisnici ne žele čekati, popunjavati podatke koje su već više puta ispunili u prethodim formularima, dolaziti fizički u osiguravajuću kuću zbog fotografiranja njihovog auta, kada znaju da sve to danas može biti obavljeno online. S druge strane menedžment ima problem jer ne može u realnom vremenu pratiti analitiku, upravljanje i odlučivanje pa nema prostora za brze promjene. Prodajni agent se teško snalazi s 5 do 10 aplikacija u kojima se nalaze informacije o njegovom klijentu, pogotovo kada uzmemo u obzir da su nekada sve te informacije bile na jednom mjestu, u jednom fizičkom fasciklu, lako dostupne. Možemo zaključiti da je iznimno važno u IT timu imati ljude koji su nekada radili u osiguravajućim društvima i sami poznaju izazove rada, kako bi mogli pomoći u osmišljavanju IT rješenja koja će pojednostaviti, a ne zakomplicirati cijelu stvar. Ključ je u integraciji i izgradnji eko-sustava”, naglašava Krevatin iz IN2 grupe.

Osiguravajuća društva trebaju IT rješenje koje mapira 20 različitih sustava u jedan koji će istovremeno biti lako dostupan svima. Potrebno im je jedno „user friendly“ korisničko sučelje koje je brzo i efikasno.

“Zahvaljujući 30 godina iskustva u razvoju softvera za osiguravajuća društva u Hrvatskoj i regiji IN2 grupa je razvila najnaprednije rješenje INsurance2Digital koje rješava problem povezivanja svih procesa, sudionika i informacija. Riječ je o digitalnoj i integracijskoj platformi koja se temelji na otvorenoj arhitekturi podržanoj bogatim skupom sučelja za jednostavnu integraciju s drugim IT sustavima. Fleksibilnost sustava osigurava primjenjivost u različitim poslovnim djelatnostima; od online prodaje, upravljanja dokumentima, generiranja izvješća, interaktivne suradnje nekoliko tisuća korisnika i mnogih drugih. Ovaj sustav je u potpunosti prilagođen specifičnim potrebama industrije osiguranja i do sada je uspješno implementiran u više osiguravajućih kuća u Europi”, naglasio je Vedran Krevatin, izvršni direktor poslovne jedinice Osiguranja u IN2 grupi.

IN2 grupa na području osiguranja ima klijente u Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji, Bosni i Hercegovini, Bugarskoj, a neki od njenih klijenata su Croatia osiguranje u Sloveniji i BiH, Generali, Uniqa, Zavarovalnica Triglav, ASA osiguranje i OTP osiguranje Srbija.

Više informacija o trendovima u IT svijetu osiguranja i uslugama IN2 grupne možete pronaći na web stranici i Linkedin stranici.


Our websites use cookies to give you the best user experience possible. Please read our Privacy policy for more details. By browsing the website you agree to the Terms of use.