17. 03. 2023.

Trendovi i izazovi digitalne transformacije u industriji osiguranja – ključ je u integraciji eko-sustava!

Kada govorimo o globalnim trendovima u IT svijetu osiguranja to su svakako automatizacija osiguravateljskih procesa, integracija, digitalna transformacija i Big data (veliki podatci).

Razgovarali smo s Vedranom Krevatinom, izvršnim direktorom poslovne jedinice Osiguranja u IN2 grupi o trendovima i izazovima u industriji osiguranja kada su u pitanju IT rješenja. Saznajte nove trendove i izazove s kojima se bore osiguravajuća društva, što danas žele njihovi korisnici, zašto je važno da u IT kompanijama rade ljudi koji suštinski razumiju business osiguranja te kako izgleda digitalna transformacija u industriji osiguranja koja zaista pojednostavljuje proces poslovanja.

Članak u cijelosti prenesen s www.poslovni.hr

Kada govorimo o globalnim trendovima u IT svijetu osiguranja to su svakako automatizacija osiguravateljskih procesa, integracija, digitalna transformacija i Big data (veliki podatci).

“Automatizacija osiguravateljskih procesa postaje sve popularnija, tvrtke počinju koristiti sofisticiranu robotsku automatizaciju procesa (RPA) i tehnologije umjetne inteligencije (AI) kako bi usmjerile i pojednostavile svoje procese. Ova napredna tehnologija omogućuje osiguravajućim društvima brzu i točnu automatizaciju svakodnevnih zadataka, oslobađajući tako više vremena njihovim zaposlenicima da se usredotoče na složenije zadatke. Osim toga, AI i RPA mogu se koristiti za dobivanje boljeg uvida u podatke o korisnicima kako bi se osigurateljima pomoglo u pružanju boljih usluga i razvoju inovativnijih proizvoda”, naglašava Krevatin iz IN2 grupe.

Vodeći trend u svijetu osiguranja je integracija eko-sustava te fokusirana i standardizirana rješenja. Što to znači u praksi? Primjerice, ako govorimo o osiguranju automobila, imamo s jedne strane stručnjake koji razvijaju digitalna rješenja, zatim ljude na terenu koji prodaju osiguranja ili rješavaju probleme poput vučne službe te različite aplikacije koje mogu pratiti vožnju i ponašanje korisnika osiguranja u prometu i na temelju toga ponuditi personaliziranu policu osiguranja. Iz svega navedenog jasno je vidljivo kako postoji puno karika u lancu, a sve su jednako važne i čine jedan veliki eko-sustav za koji je potrebno da je integriran kako bi se sve moglo odvijati digitalno.

“Big data” podaci prisutni su u sektoru osiguranja zbog svog ogromnog potencijala, osiguravatelji ih prikupljaju, no još ih ne koriste na svim razinama koliko bi mogli. Primjerice, ideja je u budućnosti koristiti “Big data” za dobivanje vrijednih uvida u ponašanje korisnika, s ciljem poboljšanja korisničke usluge i potencijalnog smanjenja rizika.

Digitalna transformacija je sadašnjost. Organizacije prepoznaju važnost modernizacije svojih procesa i sustava kako bi pružile bolje korisničko iskustvo i povećale operativnu učinkovitost. Uz usvajanje digitalne transformacije, osiguravatelji su u mogućnosti pružiti personaliziranije usluge svojim klijentima, poboljšati korisničko iskustvo i smanjiti troškove povezane s naslijeđenim sustavima. Korištenjem novih tehnologija kao što su umjetna inteligencija, prediktivna analitika i računalstvo u oblaku, osiguravatelji mogu automatizirati ručne procese kako bi povećali učinkovitost cjelokupnog poslovanja.

Kada govorimo o digitalnoj transformaciji u sektoru osiguranja, javljaju se izazovi sa strane tehnologije, poslovanja, očekivanja osiguravajućih kuća, menadžmenta, administratora i korisnika.

Posao agenta u osiguravajućoj kući zahtjeva upravljanje s velikim brojem podataka iz različitih izvora i vrlo je važno da onaj tko osmišljava IT rješenje za osiguravajuće društvo istinski razumije način na koji posao u industriji osiguranja funkcionira te koliko je potrebna brzina promijene i pronalaženja određenih podataka.

“Generalni problem je kako povezati u jednom sustavu sve informacije koje su potrebne za svakodnevni rad i zadovoljiti očekivanja korisnika. Korisnici ne žele čekati, popunjavati podatke koje su već više puta ispunili u prethodim formularima, dolaziti fizički u osiguravajuću kuću zbog fotografiranja njihovog auta, kada znaju da sve to danas može biti obavljeno online. S druge strane menedžment ima problem jer ne može u realnom vremenu pratiti analitiku, upravljanje i odlučivanje pa nema prostora za brze promjene. Prodajni agent se teško snalazi s 5 do 10 aplikacija u kojima se nalaze informacije o njegovom klijentu, pogotovo kada uzmemo u obzir da su nekada sve te informacije bile na jednom mjestu, u jednom fizičkom fasciklu, lako dostupne. Možemo zaključiti da je iznimno važno u IT timu imati ljude koji su nekada radili u osiguravajućim društvima i sami poznaju izazove rada, kako bi mogli pomoći u osmišljavanju IT rješenja koja će pojednostaviti, a ne zakomplicirati cijelu stvar. Ključ je u integraciji i izgradnji eko-sustava”, naglašava Krevatin iz IN2 grupe.

Osiguravajuća društva trebaju IT rješenje koje mapira 20 različitih sustava u jedan koji će istovremeno biti lako dostupan svima. Potrebno im je jedno „user friendly“ korisničko sučelje koje je brzo i efikasno.

“Zahvaljujući 30 godina iskustva u razvoju softvera za osiguravajuća društva u Hrvatskoj i regiji IN2 grupa je razvila najnaprednije rješenje INsurance2Digital koje rješava problem povezivanja svih procesa, sudionika i informacija. Riječ je o digitalnoj i integracijskoj platformi koja se temelji na otvorenoj arhitekturi podržanoj bogatim skupom sučelja za jednostavnu integraciju s drugim IT sustavima. Fleksibilnost sustava osigurava primjenjivost u različitim poslovnim djelatnostima; od online prodaje, upravljanja dokumentima, generiranja izvješća, interaktivne suradnje nekoliko tisuća korisnika i mnogih drugih. Ovaj sustav je u potpunosti prilagođen specifičnim potrebama industrije osiguranja i do sada je uspješno implementiran u više osiguravajućih kuća u Europi”, naglasio je Vedran Krevatin, izvršni direktor poslovne jedinice Osiguranja u IN2 grupi.

IN2 grupa na području osiguranja ima klijente u Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji, Bosni i Hercegovini, Bugarskoj, a neki od njenih klijenata su Croatia osiguranje u Sloveniji i BiH, Generali, Uniqa, Zavarovalnica Triglav, ASA osiguranje i OTP osiguranje Srbija.

Više informacija o trendovima u IT svijetu osiguranja i uslugama IN2 grupne možete pronaći na web stranici i Linkedin stranici.


Naše web stranice koriste kolačiće kako bismo vam omogućili najbolje korisničko iskustvo. Za više detalja pročitajte naša Pravila privatnosti. Pregledavanjem web stranice slažete se s uvjetima korištenja.